We zijn aangekomen! - Reisverslag uit Katete, Zambia van Koen Vliegenthart - WaarBenJij.nu We zijn aangekomen! - Reisverslag uit Katete, Zambia van Koen Vliegenthart - WaarBenJij.nu

We zijn aangekomen!

Door: Koen

Blijf op de hoogte en volg Koen

05 Augustus 2009 | Zambia, Katete

Na een lange reis, van maandagochtend 7 uur tot dinsdagmiddag 2 uur zijn we in het Saint Francis ziekenhuis aangekomen! Het verliep allemaal wonderwel goed. Na de overstap in Nairobi vlogen we naar Lusaka, waar we maandagavond op het vliegveld door de chauffeur van onze jeugdherberg werden verwelkomd. De jeugdherberg was inmiddels uitgestorven want iedereen lag op bed maar de bewaker kon nog wel een kamertje voor ons vinden. Maar voor even want dinsdag moesten we al om 5 uur weer op pad, met de zelfde taxi. Die deed dat natuurlijk graag want hij had ons uiteraard ook al afgezet voor de reis vanaf het vliegveld. Maar we hadden toch heel veel plezier van hem, want hij vertelde dat de bus geen dollars aan nam dus bracht hij ons eerst naar een geldautomaat, en toen dat niet lukte konden we bij hem wisselen tegen een goede koers. Hij bracht ons direct naar het busstation waar de bus al bijna weg reed, een kwartier te vroeg! Normaal wacht hij tot hij vol is maar dat was hij al... voor ons moesten er dus een paar passagiers uit (niet betalende of zo, of hebben blanken voorrang? Maar niet naar gevraagd...). Die reis ging goed, behalve dat de bus onderweg moest stoppen "voor wat onderhoud"... ik zag even later een paar mannen met de aandrijfas met de kardankoppeling lopen... ik meende overigens al dat ik een raar geluid hoorde dus dat klopte. Wonderwel was alles na een uur gefikst dus kon de reis verder! Hier in het ziekenhuis wist men van onze komst, we zitten in een gebouwtje met vier slaapkamers en een gemeenschappelijke ruimte en keuken. Eenvoudig maar schoon! Gelukkig had ik de tannisracketmodel insectenverdelger meegenomen want Klaske houdt niet van insecten... Ik heb gelijk overlegd over wat ik ging doen hier en kennis gemaakt met de boekhouder. Vandaag ben ik begonnen met het inventariseren van de administratie en het kijken hoe het efficienter kan etc. Klaske heeft gisteren al met wat collega costudenten kennis gemaakt en zou vandaag op de interne geneeskunde voor mannen afdeling beginnen. Er zijn daar twee artsen dus ze zal daar wel genoeg te doen hebben! Het weer is prachtig, de mensen zijn leuk, de sfeer is goed dus we denken hier wel een leuke maar vooral nuttige tijd te kunnen hebben!

  • 05 Augustus 2009 - 21:28

    Marleen En Koen:

    Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad. Sinds afgelopen maandag zijn wij weer thuis. De vakantie zit er weer op.
    Een goede tijd toegewenst en we zullen regelmatig jullie weblog bezoeken.
    Gods zegen toegebeden.

  • 05 Augustus 2009 - 21:37

    Het Is Mij, Jildau:

    Yes, goed zo!
    Wat fijn om dit berichtje te hebben ontvangen en ik denk dat vooral mama er erg blij mee zal zijn.
    Wij hebben vanavond met z'n vijven buiten gegourmet, het is vandaag namelijk mooi warm weer geweest hier. Bij jullie zal de zon zich ook wel eens laten zien, denk ik.
    Wat ben ik benieuwd naar de foto's, al vind ik de omschrijving in je verhaal prima hoor..

    Daag!
    Welterusten (het is nu zeven over half 12 hier.

  • 07 Augustus 2009 - 09:52

    Gerard:

    Wat zijn jullie toch een 'avonturiers'. Het mooie van de hele onderneming is dat je het aangename met het nuttige kunt verenigen! Dat moet wel veel voldoening geven.
    Veel succes verder in Zambia!

  • 09 Augustus 2009 - 12:06

    Jan Van Der Werf:

    Beste Koen en Klaske,

    Leuke beschrijving van jullie reis en je aankomst. Ik reis in gedachte met jullie mee en voel me al weer in SFH. Fantastisch dat je al aan de slag bent, beiden. Doe de groeten aan Shelagh en Ian Parkinson. Hij gaat naar de U.K. , hoorde ik. Hopelijk kan hij je tijdig inwerken.

    Zelf gaan Els en ik morgen vanuit Zierikzee meezeilen met een vitale 'oudere' heer van 78 die een Dehler-36 heeft. We steken direct over naar Ramsgat en dan via Sheerness naar St Catherine's Dock, bij de ..... Touwer Bridge, hartje Londen!!
    Je zult het niet geloven, 2 weken eerder heb ik met drie vrienden (met een andere boot) dezelfde trip gemaakt.

    Greetings and love,
    jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Katete

Koen

Actief sinds 24 Juli 2009
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 38337

Voorgaande reizen:

13 Maart 2012 - 12 December 2012

Haydom Lutheran Hospital

01 September 2011 - 03 December 2011

Liverpool 2011

05 Juli 2011 - 22 Juli 2011

Costa Rica 2011

03 Augustus 2009 - 17 Oktober 2009

Saint Francis Hospital

Landen bezocht: